Fortrydelsesret

Fortrydelses køb – returvarer

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Markiser og fortelte.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 400 kr.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Campingshop.dk
Ubberudvej 121
5491 Blommenslyst

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesformular
(Skal benyttes jævnfør forbrugeraftaleloven)
Udfyld e-mærkets standardfortrydelselsformular, dette gøre for at sikre at vi kan identificere pakke og afsender. 

 
 

9) Reklamationsret

Vi yder 24 måneders reklamationsret på alle vore varer jævnfør de gældende regler i købeloven.
Det betyder, at du ved en berettiget reklamation enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

En reklamation skal ske skriftligt overfor os på mail: [email protected] 

Vi er ikke ansvarlige for driftstab, tidstab eller lignende tab.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er der tale om fragtskader, bør disse indberettes straks efter modtagelsen. Så pak altid dine varer ud og se om de er intakte umiddelbart efter du har modtaget dem!

Send en mail, så sørger vi for afhentning af varen!

Send en mail til: [email protected] med følgende information:
Når du reklamerer over en vare, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt og gerne med fotos af eventuelle synlige skader. 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected].  Vi forsøger altid at finde en god løsning. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”  

KLAGER:

Bor du i udlandet skal Klager over HKS Campingshop.dk, skal ifølge EU lovgivning kunne indgives direkte på et fælles Europæisk klagesystem (ODR) – https://webgate.ec.europa.eu/odr/ma…

11) Reklamationer

Reklamationsvarer modtages kun Franco – reperationer ydes i henhold til reklamationsretten udfra leveringsdato under følgende forudsætninger:
-at opstået defekt kan tilbageføres til konstruktions – eller materialefejl. Normal slitage og misbrug kan ikke henføres herunder. Faktura eller kopi heraf, skal vedlægges.

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os

Ordrenr. 
Fornavn og efternavn som er brugt ved ordreindgåelse. 
e-mailadresse
Hvad reklamationen drejer sig om og gerne billeder af evt skade eller mangel. 

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Set